lördag 3 maj 2014

Naprapatbesök mm

Igår var jag för första gången hos naprapat.
Det var en upplevelse vilket bland annat inneburit en hisklig träningsvärk men också lite bättre rörlighet.
Domen jag fick var att jag har "fel" hållning, vilket i sin tur gör att jag aktiverar fel muskler vid ansträngning typ simning. Sammanfattningsvis så är bröstmusklerna för korta och musklerna i bröstryggen för klena.

Idag har jag annars ägnat dagen åt ensamcykling. Ca 7 mil på den spanska landsbygden. Här är bara så vackert. Man skulle kunna ta tusentals foto, den ena vackrare än det andra. Men det är inte den typen av resa. Detta är en träningsresa och det finns liksom inte "tid" att stanna...

Så fotot för idag är ifrån där jag kollade in kartan och drack lite Vitargo.

Eftermiddagen har innehållit en workshop med funktionell träning. Både lärorikt och svettigt.

Ikväll ska vi in till Alcudia för en festmåltid!


Bla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar